4.2.2007

Osa 14 - Elämää, ei sen enempää

Prologi: Margareeta päättää tarttua härkää sarvista, ja tuloksena on hyvin... oksettavia tunteita.

- Minä olen saanut sietää kurjuutta enemmän kuin tarpeeksi! Etkö sinä tajua, että olen aivan uupunut? Joudun hoitamaan kahta pientä lasta, siivoamaan, leipomaan, ruokkimaan neljä ihmistä sekä hoivaamaan vielä itseäni tämän pahan sairauden takia! Sinä vain loikoilet puodissasi ihmisten keskellä ja nautit olostasi kuin kuningas minä palvelijanasi! Minullakin on oikeus lomaan!
- Kultaseni, en ole tajunnut..
- No etpä tietenkään! Herään aamuneljältä, ja pääsen nukkumaan vasta puoliltaöin, ja öisinkin joudun nousemaan ylös lasten takia!
- Anna anteeksi, olen ollut niin väsynyt..
- No arvaa, olenko minä ollut! huusi Margareeta kiukkuisena, ennen kuin purskahti itkuun.

- Kultaseni, olen niin pahoillani.. Minun olisi pitänyt ottaa tunteesi paremmin huomioon.. Rakastan sinua valtavasti, ja olen surullinen, jos sinäkin olet.
- Kiitos..
Aleksin korvaamattoman avun tultua kuvioihin Margareeta parantui, sillä hän sai lepäillä mielin määrin. Pian entinen poskien punakkuus oli taas palannut, mutta Margareetan pehmeät muodot olivat lähteneet ehkä iäksi. Mutta tarmoa tuolta naiselta kyllä löytyi!

Margareeta jakoi iloaan myös lapsilleen. Hän rakasti Mikaelia ja Elinaa sydämensä kyllyydestä, ja rukoili heille hyvää elämää joka ilta ennen nukahtamistaan. Margareeta ruokki, kylvetti ja rakasti lapsiaan, ja Mikael ja Elina saivatkin viettää onnellisia lapsuudenhetkiä.

Mutta Aleksin ja Margareetan sovinnolla oli myös tuloksia: Margareeta oli jälleen raskaana!

Eikä raskaus tosiaan ollut niitä helpompia. Margareetan noustua ruokapöydästä saattoivat pahoinvointikohtaukset alkaa. Elina ei ollut millänsäkään, vaikka äiti yökkäilikin takana.. Häntä kiinnosti enemmän pöydällä oleva juustokakku.



"Minä teen sen. Ei se niin vaikeaa ole. Helppo juttu. Mutta muistatkos, mitä viimeksi kävi? No, se oli kyllä kamalaa, mutta he olivat niin nuoria.. Ihan kuin he olisivat muka muuttaneet mieltään! No kyllä he olisivat voineet.. Margareeta, ota nyt välineet esille, ja tee se! Mutta mitä jos he eivätkään pidä minusta? Kyllä pitävät, kun näkevät Mikaelin ja Elinan.. Mutta eiväthän he halua nähdä heitä, koska he ovat Aleksin, heidän mielestään pahimmanlaatuisen maalaisjuntin. Miksi minulla täytyy olla sellaiset vanhemmat!"

--------------------------------------

Pyydän syvästi anteeksi jakson lyhyyttä, mutta tänään saattaa tulla toinenkin jakso. Kommenttia, kiitos!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Tosi hyvä tarina! Ja kamat oli tosi upeita!Vau!